Všeobecné obchodní podmínky "Přeprava po Praze"
1. Základní přepravní podmínky
Přepravní systém "Přeprava po Praze" PVK Logistics s.r.o. zajišťuje své služby v pracovní dny pomocí sítě distribučních vozů a hlavního skladu v Praze. Doprava probíhá po Praze, tj. mezi místy nakládky/vykládky s počátečními PSČ: 1
Přepravní systém společnosti rozlišuje 2 základní typy přeprav:
a) balíková přeprava
b) přeprava kusových paletizovaných zásilek
Maximální rozměry zásilek jsou:
a) u balíkové přepravy:
- délka zásilky (nejdelší strana) nesmí překročit 2 m
- maximální obvodová délka (2x šířka + 2x výška + délka): 300 cm
- hmotnost zásilky včetně obalu nesmí překročit 50 kg
- obal zásilky musí umožňovat bezpečnou manipulaci se zásilkou jedné osobě
- hodnota jedné zásilky bez připojištění nesmí překročit Kč 50.000,- bez DPH
- hodnota jedné zásilky podané k přepravě, řádně připojištěné, nesmí přesáhnout
Kč 1.000.000,- bez DPH
b) u přepravy kusových zásilek
- délka zásilky (nejdelší strana) nesmí překročit 6 m
- šířka zásilky nesmí překročit 2,4m
- hmotnost zásilky včetně obalů nesmí překročit 6000kg
- standardní hmotnost jednoho nákladového kusu nesmí překročit 1500 kg
- v případě, že nákladový kus bude mít větší váhu než 1500 kg, bude přeprava provedená
přímou cestou bez překládky. Zákazník musí zajistit, že vůz bude vyložen v den nákládky
- zásilka musí být uzpůsobená k překládce pomocí vysokozdvižného vozíku
- hodnota zásilky bez připojištění nesmí překročit Kč 150.000,- bez DPH
2. Objednání přepravy, odběr zásilky, nakládka, vykládka
Zákazník může objednat přepravu faxem nebo e-mailem době od 8:00 do 15:00 na příští den. Dle individuální domluvy s dispečerem a možnosti společnosti je možné zajistit vyzvednutí i v den objednávky. Stálí zákazníci mohou objednávat ve speciální webové aplikaci na www.pvk-logistics.eu/monitor. Zde je možné sledovat i doručení zásilek.
PVK Logistics s.r.o. odebere zásilku v místě podle dohody se zákazníkem nejpozději do 16.00 hod. následujícího dne po přijetí objednávky. V případě, že zákazník bude mít zboží připraveno později, domluví se na přesné době odebrání zboží s dispečerem.
Přepravou "od domu k domu" se rozumí odebrání a naložení, resp. vyložení a předání zásilky na rampě nebo na chodníku před sídlem zákazníka. V případě dodání za "první dveře" (2.patro, vykládka řidičem, vykládka do obchodu) je nutné toto předem za stanovených podmínek domluvit s dispečerem přepravy.
Dodací lhůta je stanovená v obchodní nabídce. Zákazník může zvolit, zda chce zásilku dodat v době do 12:00, do 16:00 nebo i ve speciální době od 16 do 22:00.Není-li však lhůta stanovena činí dodací lhůta 24 hodin od vyzvednutí zásilky (do 16:00 následujícího dne). Tato doba se nepočítá během víkendu. PVK Logistics s.r.o. si vyhrazuje právo na domluvu se zákazníkem o změně standardní dodací lhůty. Při nepřítomnosti příjemce nebo jiném důvodu nemožnosti doručení zásilky se dodací lhůta považuje za splněnou zanecháním oznámení na místě doručení či kontaktováním příjemce/zákazníka. Dispečer přepravy bude kontaktovat zákazníka či příjemce ohledně dalšího pokusu o doručení. Zásilka pak bude umístěna ve skladě PVK Logistics s.r.o. 2. doručení zásilky je pro stálého zákazníka zdarma. 3. či zpětná doprava je pak plně hrazená zákazníkem.
Nakládka/vykládka probíhá standardními vozy bez hydraulických plošin. V případě potřeby nakládky/vykládky hydraulickým plošinou je nutné toto uvést v objednávce. Vykládka/nakládka pomocí hydraulické plošiny je zdarma.
3. Práva a odpovědnosti smluvních stran
V případě pozdního doručení zaviněného firmou PVK Logistics s.r.o., může zákazník požadovat slevu až do výše 50 % přepravného. Jestliže by pozdním doručením zásilky mohla vzniknout škoda, odpovídá za ni PVK Logistics s.r.o. pouze v případě, že společnost PVK Logistics s.r.o. byla při objednání zásilky na možnost vzniku škody prokazatelně písemně upozorněna. V případě neobvyklé výše škody při pozdním dodaní, může společnost PVK Logistics s.r.o. zakázku odmítnout. Společnost PVK Logistics s.r.o. nezodpovídá za nedodržení lhůty způsobené "vyšší mocí".
Odesilatel musí podat zásilku k přepravě v takovém obalu, jaké uvádějí platné normy na přepravu zásilek v nákladní dopravě, tj. v přepravních obalech, odpovídajících nárokům přepravy (otřesy, běžné znečištění, kontakt s jinou zásilkou, prašnost, hlučnost, teplotní výkyvy, apod.) K přepravě se nepřijímá nedostatečně nebo oproti obchodním zvyklostem neobvykle zabalené zboží, zboží zvláštní ceny (peníze, ušlechtilé kovy, umělecké předměty), nepojištěné dokumenty mimořádné hodnoty, zvířata, zboží podléhající řízenému teplotnímu režimu a nebezpečné zboží dle ADR. Pokud si zákazník přeje přepravit zboží, které neodpovídá podmínkám přepravy, může takovou přepravu projednat individuálně s dispečerem, avšak mimo rámec tohoto přepravního systému.
Za nedostatečně zabalené zboží nese zodpovědnost odesílatel. Vyžaduje-li povaha zboží zvláštní způsob ochrany nebo manipulace, musí zákazník tuto skutečnost označit na každém kusu zásilky příslušnou manipulační či výstražnou značkou a požádat o příslušný zápis do přepravního listu
Odesílatel, je-li zákazník vyplní přepravní list. V případě, že zákazník je příjemce přepravy, přiveze řidič na nakládku vlastní přepravní list, který vyplní odesílatel na místě. Veškeré zboží k přepravě musí být viditelně označeno a toto označení musí být uvedeno v přepravním listě. Zákaznici používající webovou aplikaci www.pvk-logistics.eu/monitor musí zásilku označit Signem, které jim aplikace určí. Zadají-li do systému všechny informace o zásilce, je považováno Signo za dostatečné označení. V případě neoznačené zásilky, neodpovídá společnost PVK Logistics s.r.o. za chybné či pozdní doručení.
Příjemce je povinen překontrolovat zásilku podle údajů uvedených v přepravních listu a neporušenost jejího obalu. Dopravce za podmínky neporušeného a nepoškozeného obalu neodpovídá za stav a úplnost obsahu zásilky.
Odesílatel do přepravního listu uvádí pouze takové údaje, které jsou v přepravním systému kontrolovatelné běžným způsobem. Z tohoto důvodu údaje, týkající se vnitřního obsahu nebo kvality obsahu zásilky, o kterém se systém a dopravce nemají možnost přesvědčit nezavazují systém a dopravce z hlediska jejich odpovědnosti.
Zasílatel má právo upravit údaj příkazce o hmotnosti a objemu zásilky včetně jednotlivých kusů, a to v případě, kdy automatická váha nebo jiné prostředky a metody zasílatele zaznamenají rozdíl mezi údajem uvedeným na přepravním štítku/etiketě a skutečnou hmotností nebo objemem zásilky. V těchto případech je pro výpočet úplaty za zasílatelské služby rozhodující údaj uvedený zasílatelem
V případě, že pro vykládku/nakládku je potřeba vůz o celkové hmotnosti vyšší než 3,5t a na vykládku/nakládku je potřeba povolení vjezdu, je na příkazci, aby toto povolení opatřil a uhradil s ním spojené veškeré vícenáklady.
Výše přepravného se určí dohodou podle ceníků PVK Logistics s.r.o. a to dle zařazení do příslušné hmotnostní (objemové) skupiny. Zákazník se může s firmou PVK Logistics domluvit na individuálních cenových nabídkách-např.fixní cena za balik/paletu. Je-li plátcem přepravného občan - fyzická osoba, hradí přepravné v hotovosti při nakládce/vykládce. Není-li zákazník přítomen na nakládce ani vykládce, požaduje společnost PVK Logistics s.r.o. platbu předem na bankovní účet. Pokud je plátcem firma (právnická i fyzická osoba - IČO, DIČ), hradí přepravné bezhotovostně na základě vyúčtování - daňového dokladu, jehož podkladem je přepravní list či jiný POD (doklad o dodání), na němž je příjemcem potvrzeno doručení zásilky. PVK Logistics s.r.o. si dovoluje po vzájemné dohodě zasílat faktury bez přepravních listů (POD). Cyklus fakturace je 14 dní, splatnost faktury činí 14 dní. V případě, že zákazník neplní své platební závazky, vyhrazuje si PVK Logistics s.r.o. možnost výběru dopravného na nakládce/vykládce a to včetně DPH.
PVK Logistics s.r.o na základě pokynů zákazníka vybírá dobírky. Zákazník nahlásí společnosti PVK Logistics s.r.o. číslo bankovního účtu, kam chce nechat dobírky zasílat. Lhůta pro zaslání dobírky je obvykle 7 pracovních dnů a běží dnem vybrání dobírky.
Společnost PVK Logistics s.r.o. je oprávněná započíst na své splatné pohledávky za příkazcem starší než 7 dní dobírkové částky vybrané při doručení dobírkových zásilek od příjemců, které by jinak byla povinna převést na účet příkazce. O provedení zápočtu je společnost povinná příkazce písemně vyrozumět. V případě písemné reklamace faktury příkazcem může být započtení na dotčenou pohledávku provedeno až po písemném vyřízení reklamace společností PVK Logistics s.r.o.
4. Specifikace balíkových a kusových zásilek
Odesílatel musí zásilku zabalit tak aby:
- obsah zásilky byl zajištěn proti pohybu tak, aby obal zásilky zajišťoval dostatečnou ochranu zejména pro křehké části obsahu zásilky
- obal poskytoval přirozenou ochranu přepravovanému obsahu při běžné nebo příkazcem vymíněné manipulaci, včetně manipulace po válečkové dráze
- zásilka neohrožovala další společně přepravované zásilky, použitý dopravní prostředek, skladové prostory zasílatele nebo prostředky mechanizující ložné manipulace,
- zásilka neohrožovala život, zdraví a bezpečnost osob, které přijdou se zásilkou do styku, umožňovala - při dodržení elementární opatrnosti a odborné péče -přepravu zásilek ve vrstvách na ložné ploše dopravního prostředku
Příkazce je povinen:
- odstranit ze zásilky všechna zavádějící sdělení, označení, adresy, případně použité etikety, které nemají souvislost s právě zahájenou přepravou, a zajistit, aby každá zásilka byla opatřena pouze jednou platnou etiketou, a to i pro případ, že obal zásilky bude použit vícekrát; společnost PVK Logistics s.r.o. je oprávněná požadovat po příkazci smluvní pokutu do výše plných vícenákladů souvisejících s přepravou takto zabalené zásilky
- pokud to povaha a charakter zásilky vyžaduje, označit zásilku příslušnou výstražnou nálepkou, která vymezuje způsob zacházení se zásilkou. Pokud označení zásilky není jednoznačné (např. na zásilce je více výstražných nálepek, jejichž význam není vzájemně slučitelný), má se za to, že zásilka nevyžaduje zvláštní zacházení. Jiná upozornění než nalepené výstražné nálepky, případně výstražné značky natištěné přímo na originálním obale zásilky, nebudou brána zasílatelem v úvahu00
- písemnou formou sdělit zasílateli skutečnou hodnotu zásilky, pokud tato převyšuje Kč 50.000,- bez DPH u balíkových přeprava nebo Kč 150.000,- bez DPH u kusové dopravy, a vyžádat si její připojištění podle skutečné hodnoty zásilky. Společnost PVK Logistics s.r.o. následně připojistí u své partnerské pojišťovny a toto pojištění přeúčtuje v plné výši na zákazníka. Pokud tak příkazce neučiní a dojde ke škodě, odpovídá společnost PVK Logistics s.r.o za tuto škodu jen do výše Kč 50.000,- bez DPH u balíkové dopravy nebo Kč 150.000,- u kusové dopravy.
5. Otevření zásilky
Společnost PVK Logistics s.r.o. je oprávněná otevřít zásilku v případě, že:
- ji nelze doručit, ani ji nelze vrátit nebo nemá být podle smlouvy vrácena,
- je důvodné podezření, že obsahuje věc považovanou podle těchto obchodních podmínek za nebezpečnou, nebo věc, která nesmí být obsahem zásilky podle kapitoly 3 těchto obchodních podmínek, nebo jejíž přeprava z jiného důvodu není dovolena,
- zásilka má narušený obal nebo jeví známky poškození obsahu, např. obsah vytéká, při manipulaci je slyšet, že obsah je rozbitý apod.,
- společnost PVK Logistics s..r.o. má důvodné podezření, že obsahem zásilky jsou předměty a látky poškozené ještě před okamžikem předání zásilky k přepravě
- je důvodná obava, že došlo nebo že by do doručení mohlo dojít ke vzniku škody, nebo
- je to nezbytné k dodržení povinností uložených zasílateli právním předpisem nebo zasílatelskou smlouvou.
Obsah zásilky smí být při jejím otevření prohlížen jen v rozsahu nezbytném pro zajištění účelu prohlídky. Při otevírání musí být zajištěna ochrana skutečností, jež jsou chráněny podle platných právních předpisů.
Po zjištění stavu zásilky musí být tato zabezpečena přelepem originální páskou.
6. Odpovědnost PVK Logistics s.r.o. za škodu
PVK Logistics s.r.o. odpovídá příkazci pouze za skutečnou škodu vzniklou na přepravované zásilce při obstarání přepravy. Skutečnou škodou se rozumí to, oč se hodnota zásilky v důsledku škodní události sníží. V žádném případě však zasílatel neodpovídá příkazci za ušlý zisk ani jiné následné škody, které mohou v souvislosti s obstaráním přepravy vzniknout, ani za škody vzniklé příkazci nebo třetím osobám v souvislosti s přepravou zásilky.
PVK Logistics s.r.o. se zprostí odpovědnosti za škodu na převzaté zásilce, pokud prokáže, že škoda byla způsobena:
- příkazcem, odesílatelem, příjemcem nebo vlastníkem zásilky,
- vadou nebo přirozenou povahou zásilky, včetně obvyklého úbytku,
- vadným obalem, na který řidič PVK Logistics s.r.o. upozornil příkazce (odesílatele) při převzetí zásilky k přepravě. Pokud společnost PVK Logistics s.r.o. neupozornila na vadnost obalu, neodpovídá za škodu způsobenou na zásilce vadným obalem jen tehdy, jestliže nebyla vadnost či nevhodnost obalu zřejmá,
Společnost PVK Logistics s.r.o. se zprostí odpovědnosti za škodu na převzaté zásilce také v tom případě, pokud vzniku škody nemohl zabránit ani při vynaložení odborné péče obvyklé v odvětví zasílatelských služeb.